Jedna trzecia Polaków robi zakupy przez urządzenia mobilne. Aż 41% używa do tego celu dedykowanych aplikacji zakupowych. To ponad 8 milionów osób. Taki potencjał aż prosi się o właściwe wykorzystanie.
Polacy lubią korzystać z aplikacji mobilnych – zarówno tych dostarczających rozrywki jak i związanych z życiem codziennym. Płatności mobilne są obecnie najmocniej wspieranym kanałem przez rodzime banki a aplikacje zakupowe powstają jak grzyby po deszczu. Te, które rozwinęły się najwcześniej mają szansę wykroić największy kawałek tortu z rynku m-commerce. Zobacz w czym gustują Polacy.
10. Tesco Clubcard Poland
Zasięg: 2,20 %
Liczba wywołań na pierwszy ekran: 8 155 863
To tak naprawdę elektroniczna karta lojalnościowa służąca do akceleracji zakupów w sieci hipermarketów. Pozwala w prosty sposób monitorować ilość punktów premiowych, zarządzać bonami i kuponami rabatowymi oraz, co najważniejsze, na bieżąco otrzymywać informacje o nowych promocjach. Tesco Clubcard szczyci się również szybkim i kompetentnym wsparciem technicznym, żeby wszystko działało jak należy.
9. PAYBACK PL
Zasięg: 2,42 %
Liczba wywołań na pierwszy ekran: 7 986 352
To jeden z najpopularniejszych programów lojalnościowych w Polsce obejmujący swym zasięgiem setki sklepów i usług. Aplikacja pozwala zbierać punkty za zakupy w dedykowanych miejscach a następnie wymieniać je na vouchery rabatowe. Umożliwia też korzystanie z preferencyjnych warunków i promocji dostępnych wyłącznie dla członków klubu Payback. Posiada wbudowany system powiadomień o najciekawszych promocjach i okazjach dostępnych w naszej okolicy.
8. VITAY
Zasięg: 3,10 %
Liczba wywołań na pierwszy ekran: 8 125 051
Wiele stacji benzynowych proponuje karty lojalnościowe, ale Orlen wyprzedza je wszystkie. Zarówno pod względem promocji jak i jakości aplikacji. Program jest przejrzysty i wygodny w użyciu, pozwala śledzić ilość zebranych punktów, podsuwa specjalne promocje i daje dostęp do zdobywania fantów tylko dla posiadaczy karty. Informuje o najnowszych okazjach a nawet potrafi wskazać drogę do najbliższej stacji z orłem.
7. Mój Carrefour
Zasięg: 4,43 %
Liczba wywołań na pierwszy ekran: 15 997 593
To pierwsze zaskoczenie na liście – wszak znowu mamy do czynienia ze zwyczajnym programem lojalnościowym. Pod względem ilości odsłon aplikacja wyprzedza jednak znacznie konkurencję. Być może dzieje się tak za sprawą niezwykle prostego interfejsu i dostępu do gazetek online. Na pewno siłą programu jest też specjalna linia produktów, którą można nabyć w sieci sklepów aż z 50% rabatem przy posiadaniu aplikacji Mój Carrefour.
6. Intermarche Poland
Zasięg: 4,67 %
Liczba wywołań na pierwszy ekran: 4 861 783
Kupony, promocje i oferty obowiązujące w konkretnych, lokalnych marketach to standard w przypadku aplikacji lojalnościowych. Być może właśnie ten brak oryginalności sprawia, że program Intermarche cieszy się o dwie trzecie mniejszą ilością odsłon niż podobna aplikacja Carrefoura. Poza tym daje dostęp do mapy sklepów w pobliżu i aktualnych gazetek, co wyraźnie przełożyło się na wysoką ilość pobrań.
5. Blix Gazetki Gazetka Promocje
Zasięg: 4,87 %
Liczba wywołań na pierwszy ekran: 46 740 303
To najpopularniejsza aplikacja pozwalająca porównywać gazetki z sieci handlowych. W swojej bazie posiada nie tylko te oczywiste z Biedronki czy Lidla, ale również marketów budowlanych, drogerii czy sklepów odzieżowych. Jej ogromną zaletą jest wyszukiwarka produktów i promocji w całej bazie danych. Od niedawna posiada też możliwość sprawdzania niedziel wolnych od pracy.
4. AliExpress Shopping App
Zasięg: 11,86 %
Liczba wywołań na pierwszy ekran: 85 846 288
Jedyna zagraniczna aplikacja w zestawieniu. AliExpress to potentat w zamawianiu tanich produktów z Chin a Polacy już od dawna nie obawiają się dalekowschodnich transakcji. Program ma ogromny potencjał – to nie tylko dostęp do serwisu, ale również darmowe dostawy lub rabaty do 50% za sam fakt używania aplikacji mobilnej. Do tego spersonalizowany system powiadomień, bezpieczne płatności czynią z AliExpress Shopping App pozycję obowiązkową dla każdego poszukiwacza promocji.
3. Rossmann PL
Zasięg: 14,04 %
Liczba wywołań na pierwszy ekran: 39 501 240
Sieć drogerii Rossmann weszła przebojem na rynek aplikacji mobilnych – w ciągu jednego roku zbudowała potencjał klientów bijący na głowę wszystkie konkurencyjne marki. Kluczem do sukcesu okazała się forma promocji – niektóre, niezwykle korzystne okazje dostępne były wyłącznie dla klientów posiadających aplikację. Wielokrotnie zdarzało się, że klienci instalowali program tuż przed kasą co świadczy najlepiej o sile programu lojalnościowego.
2. Allegro
Zasięg: 14,16 %
Liczba wywołań na pierwszy ekran: 109 577 498
Największy polski portal aukcyjny w porę wyczuł koniunkturę na m-commerce i od dłuższego czasu promuje swoją aplikację mobilną. Za transakcje przeprowadzone przy jej użyciu nagradza punktami i kodami rabatowymi a specjalnie dostosowany layout pozwala wyświetlać okazje na ekranie głównym smartfona albo tabletu.
1. OLX – ogłoszenia lokalne
Zasięg: 17,59 %
Liczba wywołań na pierwszy ekran: 188 659 388
Niekwestionowanym liderem zestawienia jest dawna tablica.pl, czyli portal kupię-sprzedam z drugiej ręki. Aplikacja nie tylko ułatwia wyszukiwanie ofert, ale pomaga też w kontakcie z innymi użytkownikami i pozwala otrzymywać powiadomienia o poszukiwanych przez nas produktach. Siła i zasięg OLX po części wynikają z faktu, że dodawanie ogłoszeń w większości kategorii jest darmowe.
Dane użyte w zestawieniu zostały zebrane przez Spicy Mobile, Mobigate Report w roku 2017, grupa wiekowa 15+, użytkownicy telefonów i tabletów z systemem Android.
Ten wpis nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.