Biznes w Internecie
13 stycznia 2017,  00:00

Planujesz prowadzić biznes w Internecie? Zobacz w jakiej branży odniesiesz sukces!

Rynek e-commerce w Polsce rozwija się w zawrotnym tempie. Według szacunków w 2016 roku osiągnął wartość 35 mld złotych a następne lata doprowadzą do podwojenia tej kwoty. Nic więc dziwnego, że coraz więcej przedsiębiorców decyduje się na dołączenie do internetowego wyścigu.

 

Jednym z największych dylematów większości start-upów jest wybór dziedziny, w której uda się odnieść sukces. Handel w sieci oferuje ogromne możliwości, ale również niemałą konkurencję. Świetnie rozwija się również rynek usług dla biznesu (tzw. BSS – Business Service Sector) oraz rozrywki i mediów. Sprawdźmy, na co można liczyć w każdej z tych dziedzin.

 

E-commerce – wygrywają najlepiej dostosowani

Polacy robią coraz więcej zakupów w sieci. Ten trend wykorzystują przedsiębiorcy – według szacunków w ciągu najbliższych pięciu lat liczba sklepów internetowych wzrośnie o 7%. Żeby odnieść sukces nie wystarczy jednak zainwestować w marketing i przyciągnąć klientów. Kluczowa jest odpowiednia branża. Na podstawie badania trendów 5-letnich (Gemius 2014) do najszybciej rozwijających się dziedzin należą: żywność, kosmetyki i perfumy oraz karmy i akcesoria dla zwierząt. Pogłębia się również specjalizacja – sprzedając dobrą, ekologiczną żywność mamy większe szanse na sukces niż prowadząc sklep ogólnospożywczy.

 

Usługi dla biznesu – liczy się jakość

Rynek BSS skupia się w Polsce głównie wokół rozwoju oprogramowania, zarządzania aplikacjami oraz finansów i księgowości. W ciągu 15 miesięcy (rok 2015 i pierwszy kwartał 2016 roku) doszło na nim do zakończenia 71 projektów inwestycyjnych o łącznej wartości blisko 844 mln euro i deklarowanym zatrudnieniu na poziomie 12,5 tysiąca miejsc pracy. Kluczem do sukcesu w tej dziedzinie okazują się specjaliści – dobrze wykształcone i wyszkolone kadry pozwalające realizować międzynarodowe projekty. To z kolei wywołuje zawyżony popyt na pracowników – szacuje się, że w branży BSS kilkanaście tysięcy stanowisk czeka obecnie na obsadzenie.

 

Rynek rozrywki i mediów – przyszłość internetu

Prognozy są bardzo optymistyczne – do 2020 roku ten sektor ma osiągnąć w naszym kraju wartość 10,8 mld dolarów a sama reklama internetowa poziomem wydatków przeskoczy reklamę telewizyjną. Istotny jest również segment gier, szczególnie mobilnych i PC, notujący wzrost o 7% w ciągu zaledwie dwóch lat. Dla przedsiębiorców szukających swojego miejsca w tej branży najistotniejsze będzie śledzenie trendów – internet jest bardzo czułym instrumentem, a jego wahania mogą tak samo stworzyć popyt jak i momentalnie go usunąć. Jako przykład niech posłuży nieprawdopodobna popularność gry mobilnej Pokemon GO, która trwała zaledwie kilka miesięcy ale swym zasięgiem dziennym przebiła wszystkie serwisy społecznościowe.

 

Bez wątpienia można otworzyć własny biznes w internecie i odnieść w nim sukces. Podobnie jak w wypadku firmy stacjonarnej potrzebny jest do tego oryginalny pomysł, dobrze dobrani specjaliści i odpowiedni wkład finansowy. Internet uczy jednak czegoś zupełnie nowego – poszukiwania synergii pomiędzy siecią a rzeczywistością. To właśnie te branże, które najlepiej z niej skorzystają mają największą szansę powodzenia.

Ten wpis nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *