Chat with us, powered by LiveChat
Zarządzanie czasem
19 czerwca 2017,  15:22

TOP 7 aplikacji do efektywnego zarządzania czasem

4.38/5 (13)

Podobno trzy godziny dziennie sumiennej pracy przynoszą lepszy efekt niż osiem godzin pracy symulowanej. Brzmi rozsądnie, tylko jakoś niewielu osobom się to udaje. Problem leży najczęściej w niewłaściwej organizacji czasu. Na szczęście z pomocą przychodzi współczesna technologia.

A konkretnie cała masa aplikacji do zarządzania zadaniami. Dzięki nim skoncentrujemy się na wykonaniu rzeczy najważniejszych, nie zapomnimy o urodzinach kolegi, zdążymy na kettle a nawet znajdziemy czas na piwo ze znajomymi. O ile oczywiście będziemy konsekwentnie realizowali nasze checklisty.

Pakiet Google – kalendarz, lista zadań, dokumenty

Najprostszym rozwiązaniem jest skorzystać z aplikacji oferowanych przez sieciowego giganta. Nie dość, że wszystko mamy w jednym miejscu to jeszcze doskonale integruje się pomiędzy PC, smartfonem i tabletem. Co więcej, zarówno kalendarz jak i listę zadań mamy już domyślnie zainstalowane na każdym urządzeniu z systemem Android, dzięki czemu od razu są gotowe do synchronizacji. Wada jest tylko jedna, zapisana drobnym druczkiem – google zbiera o nas coraz więcej informacji, które może przetwarzać, sprzedawać i wykorzystywać na różne sposoby. Tylko kto tego teraz nie robi?

Platformy: PC, Mac, Android
Cena: bezpłatne

Google Kalendarz

Evernote

Domyślnie narzędzie do trzymania notatek w jednym miejscu, w praktyce świetnie organizuje pracę. Dynamiczne checklisty synchronizują się bezbłędnie z każdym urządzeniem, dzięki czemu nie zapomnimy o ważnych sprawach. Nożyczki sieciowe wycinają fragmenty przeglądanych stron i zapisują je na później. Przydatne jest również tagowanie notatek i wysyłanie przypomnień na telefon. Wada? Ograniczony transfer danych w wersji darmowej.

Platformy: PC, Mac, Android, iOS
Cena: darmowa, premium 99 zł/rok

Evernote

Wunderlist

Jeżeli ktoś potrzebuje prawdziwego kombajnu do trzymania swoich spraw w ryzach to Wunder jest doskonałym rozwiązaniem. Wysyła przypomnienia, pozwala na udostępnianie innym użytkownikom naszych notatek, pozostawianie komentarzy, tagowanie a do tego jest dostępny na prawie każdym urządzeniu – od smartwatch’a po kindla. Wadą może być dość skromna wersja darmowa aplikacji.

Platformy: PC, Mac, Android, iOS, Windows Phone, Watch, Kindle
Cena: darmowa, wersja pro od 4,99$/miesiąc

Wunderlist

Todolist

Niezwykle popularna aplikacja będąca poniekąd przeciwieństwem Wunderlisty. Stawia na prostotę i minimalizm, oferując mniej funkcji ale ułatwiając dostęp do tych kluczowych – czyli listy zadań, powiadomień, przypomnień i tagowania. Posiada również przydatny system ustawiania priorytetów świetnie organizujący pracę. Niestety, wiele funkcji oferowanych przez konkurencję w pakiecie darmowym tutaj znalazło się w wersji płatnej.

Platformy: PC, Mac, Android, iOS
Cena: darmowa, wersja pro od 28,99 euro/rok

todolist

cta_cta_ekantor.pl_kantor_internetowy_wymiana_walut_online_10%taniej_niż wbanku_blog_finansowy

StayFocusd + Freedom

Kiedy zwykłe listy zadań to coś, co raczej ignorujesz zamiast wypełniać – trzeba sięgnąć po bardziej stanowcze środki. StayFocusd to wtyczka do przeglądarek a Freedom – aplikacja, których działanie jest podobne. Uniemożliwiają wykonywanie innych zadań na komputerze z wyjątkiem tych ustalonych jako produktywne. Mogą blokować dostęp do wybranych stron a nawet zupełnie odciąć nas od internetu. I, co ważne, uniemożliwiają jego uruchomienie aż upłynie czas przewidziany na pracę.

Platformy: PC, Mac, Android, iOS
Cena: 6,99$/miesiąc, 29$/rok, 119,99$/dożywotnia licencja

stay focusd

Plan

Jak sama nazwa wskazuje służy do układania planu – dnia, miesiąca czy roku. Doskonale nadaje się do pracy zespołowej online dzięki rozbudowanym narzędziom komentowania i śledzenia aktywności. Wysyła powiadomienia, nawet grupowe. W dodatku integruje się z pocztą, kalendarzem, JIRA, Zendesk, Salesforce i Githubem. Niestety, jako wciąż rozwijana aplikacja ma na razie ograniczoną funkcjonalność do PC (dla Mac jest wersja beta).

Platformy: PC, Mac (beta)
Cena: bezpłatna

IFTTT

Last but not least narzędzie o wdzięcznym tytule “jeśli wydarzy się to, zrób tamto”. Umożliwia automatyzację procesów, które nie wymagają uwagi użytkownika a pochłaniają jego czas. Posiada możliwość integracji z ponad 300 innymi produktami (poczta, kalendarz, todo-listy itp.) i zwalnia z pamiętania o drobnych, irytujących czynnościach, na przykład na koniec tygodnia przygotowuje raport z wybranych plików na dysku google, codziennie rano wysyła ci email z przewidywaną pogodą albo zwyczajnie wycisza telefon kiedy wchodzisz do pracy. Pozwala też świetnie monitorować tygodniowe zachowania, planować je i korygować.

Platformy: PC, Mac, Android, iOS
Cena: darmowe

Sposobów na efektywne zorganizowanie czasu pracy jest wiele, a aplikacje mogą znacząco w tym pomóc. Reszta zależy jednak zawsze od nas – na nic nie przyda się nawet najlepsza lista zadań, kiedy po jej uzupełnieniu zwyczajnie ją zignorujemy.

Warto przeczytać

Ten wpis nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *