Zarządzanie czasem
19 czerwca 2017,  15:22

TOP 7 aplikacji do efektywnego zarządzania czasem

4.38/5 (8)

Podobno trzy godziny dziennie sumiennej pracy przynoszą lepszy efekt niż osiem godzin pracy symulowanej. Brzmi rozsądnie, tylko jakoś niewielu osobom się to udaje. Problem leży najczęściej w niewłaściwej organizacji czasu. Na szczęście z pomocą przychodzi współczesna technologia.

A konkretnie cała masa aplikacji do zarządzania zadaniami. Dzięki nim skoncentrujemy się na wykonaniu rzeczy najważniejszych, nie zapomnimy o urodzinach kolegi, zdążymy na kettle a nawet znajdziemy czas na piwo ze znajomymi. O ile oczywiście będziemy konsekwentnie realizowali nasze checklisty.

Pakiet Google – kalendarz, lista zadań, dokumenty

Najprostszym rozwiązaniem jest skorzystać z aplikacji oferowanych przez sieciowego giganta. Nie dość, że wszystko mamy w jednym miejscu to jeszcze doskonale integruje się pomiędzy PC, smartfonem i tabletem. Co więcej, zarówno kalendarz jak i listę zadań mamy już domyślnie zainstalowane na każdym urządzeniu z systemem Android, dzięki czemu od razu są gotowe do synchronizacji. Wada jest tylko jedna, zapisana drobnym druczkiem – google zbiera o nas coraz więcej informacji, które może przetwarzać, sprzedawać i wykorzystywać na różne sposoby. Tylko kto tego teraz nie robi?

Platformy: PC, Mac, Android
Cena: bezpłatne

Google Kalendarz

Evernote

Domyślnie narzędzie do trzymania notatek w jednym miejscu, w praktyce świetnie organizuje pracę. Dynamiczne checklisty synchronizują się bezbłędnie z każdym urządzeniem, dzięki czemu nie zapomnimy o ważnych sprawach. Nożyczki sieciowe wycinają fragmenty przeglądanych stron i zapisują je na później. Przydatne jest również tagowanie notatek i wysyłanie przypomnień na telefon. Wada? Ograniczony transfer danych w wersji darmowej.

Platformy: PC, Mac, Android, iOS
Cena: darmowa, premium 99 zł/rok

Evernote

Wunderlist

Jeżeli ktoś potrzebuje prawdziwego kombajnu do trzymania swoich spraw w ryzach to Wunder jest doskonałym rozwiązaniem. Wysyła przypomnienia, pozwala na udostępnianie innym użytkownikom naszych notatek, pozostawianie komentarzy, tagowanie a do tego jest dostępny na prawie każdym urządzeniu – od smartwatch’a po kindla. Wadą może być dość skromna wersja darmowa aplikacji.

Platformy: PC, Mac, Android, iOS, Windows Phone, Watch, Kindle
Cena: darmowa, wersja pro od 4,99$/miesiąc

Wunderlist

Todolist

Niezwykle popularna aplikacja będąca poniekąd przeciwieństwem Wunderlisty. Stawia na prostotę i minimalizm, oferując mniej funkcji ale ułatwiając dostęp do tych kluczowych – czyli listy zadań, powiadomień, przypomnień i tagowania. Posiada również przydatny system ustawiania priorytetów świetnie organizujący pracę. Niestety, wiele funkcji oferowanych przez konkurencję w pakiecie darmowym tutaj znalazło się w wersji płatnej.

Platformy: PC, Mac, Android, iOS
Cena: darmowa, wersja pro od 28,99 euro/rok

todolist

cta_cta_ekantor.pl_kantor_internetowy_wymiana_walut_online_10%taniej_niż wbanku_blog_finansowy

StayFocusd + Freedom

Kiedy zwykłe listy zadań to coś, co raczej ignorujesz zamiast wypełniać – trzeba sięgnąć po bardziej stanowcze środki. StayFocusd to wtyczka do przeglądarek a Freedom – aplikacja, których działanie jest podobne. Uniemożliwiają wykonywanie innych zadań na komputerze z wyjątkiem tych ustalonych jako produktywne. Mogą blokować dostęp do wybranych stron a nawet zupełnie odciąć nas od internetu. I, co ważne, uniemożliwiają jego uruchomienie aż upłynie czas przewidziany na pracę.

Platformy: PC, Mac, Android, iOS
Cena: 6,99$/miesiąc, 29$/rok, 119,99$/dożywotnia licencja

stay focusd

Plan

Jak sama nazwa wskazuje służy do układania planu – dnia, miesiąca czy roku. Doskonale nadaje się do pracy zespołowej online dzięki rozbudowanym narzędziom komentowania i śledzenia aktywności. Wysyła powiadomienia, nawet grupowe. W dodatku integruje się z pocztą, kalendarzem, JIRA, Zendesk, Salesforce i Githubem. Niestety, jako wciąż rozwijana aplikacja ma na razie ograniczoną funkcjonalność do PC (dla Mac jest wersja beta).

Platformy: PC, Mac (beta)
Cena: bezpłatna

IFTTT

Last but not least narzędzie o wdzięcznym tytule “jeśli wydarzy się to, zrób tamto”. Umożliwia automatyzację procesów, które nie wymagają uwagi użytkownika a pochłaniają jego czas. Posiada możliwość integracji z ponad 300 innymi produktami (poczta, kalendarz, todo-listy itp.) i zwalnia z pamiętania o drobnych, irytujących czynnościach, na przykład na koniec tygodnia przygotowuje raport z wybranych plików na dysku google, codziennie rano wysyła ci email z przewidywaną pogodą albo zwyczajnie wycisza telefon kiedy wchodzisz do pracy. Pozwala też świetnie monitorować tygodniowe zachowania, planować je i korygować.

Platformy: PC, Mac, Android, iOS
Cena: darmowe

Sposobów na efektywne zorganizowanie czasu pracy jest wiele, a aplikacje mogą znacząco w tym pomóc. Reszta zależy jednak zawsze od nas – na nic nie przyda się nawet najlepsza lista zadań, kiedy po jej uzupełnieniu zwyczajnie ją zignorujemy.

Warto przeczytać
Dołącz do dyskusji