Żużlowcy Ekantor.pl Falubazu Zielona Góra zmienili pracę

Trzech zawodników drużyny Ekantor.pl Falubazu Zielona Góra postanowiło zostać pracownikami internetowego kantoru wymiany walut. Piotr Protasiewicz, Jarosław Hampel i Patryk Dudek to żużlowcy, którzy na jeden dzień przejęli stanowiska u tytularnego sponsora swojego klubu. Podsumowaniem akcji jest film relacjonujący przedsięwzięcie pod hasłem “Jedna drużyna, jeden kierunek”.

Na początku tygodnia Pepe, Hampel i Duzers zapomnieli o kevlarach i ubrali się w firmowe koszulki. Stadion zamienili na biurowiec w centrum miasta, natomiast motocykle na klawiatury.

 

Tak wygląda praca w kantorze internetowym z przymrużeniem oka

“Co by było, gdyby zawodnicy Ekantor.pl Falubazu pracowali u swojego sponsora tytularnego?” – takie pytanie rozpoczyna krótkometrażowy film z udziałem zielonogórskich żużlowców. W kolejnych ujęciach widać, jak przejmują oni stanowiska pracowników firmy. Relację z przedsięwzięcia można było obserwować również na fanpage Ekantor.pl, gdzie Patryk Dudek publikował posty z życia firmy. Widać na nich między innymi Jarosława Hampela zaangażowanego w programowanie, a także Piotra Protasiewicza, zmagającego się z wykresami, danymi makroekonomicznymi i… kanapką. Efekty jego pracy zostały opublikowane w formie komentarza walutowego, który w osobliwy sposób połączył dwa tak odległe światy – finansowy oraz sportowy. W notce o autorze można było przeczytać m.in., że jego pasja do ekonomii “narodziła się niespodziewanie i równie niespodziewany okazuje się sposób, w jaki reaguje on na sygnały rynku Forex.” Czas publikacji przypadał na dzień po wyborach we Francji, dlatego w jego analizie nie zabrakło wpływu tego wydarzenia na rynek walutowy

– Tuż przed metą szprycą oberwali François Fillon i Jean-Luc Mélenchon, w związku z czym podczas rewanżu zaplanowanego na 7. maja spotka się dwójka kandydatów – Emmanuel Macron i Marine Le Pen. Zwycięstwo w pierwszym meczu centrowego kandydata poprawiło nastroje na europejskich trybunach i sprawiło, że kurs EUR/USD wystrzelił spod taśmy sięgając wartości 1,08 – zaznacza “młodszy analityk walutowy” Piotr Protasiewicz.

 

Można działać nieszablonowo, także w finansach

Inicjatywa została bardzo dobrze przyjęta, nie tylko przez kibiców. Film w zaledwie kilka godzin zyskał 15 tysięcy wyświetleń a liczba ta wciąż rośnie. Projekt, choć przede wszystkim był gestem w stronę miłośników czarnego sportu, to okazał się również doskonałym sposobem na przybliżenie, tak niekiedy trudnego w odbiorze języka finansów.

– Branża finansowa narzuca pewne, dość sztywne ramy działań marketingowych. Tutaj liczy się przede wszystkim budowanie relacji opartej na zaufaniu, a próba wyjścia poza te ramy może okazać się ryzykowna. Niewiele firm się tego podejmuje, dlatego potencjał mediów społecznościowych w świecie finansów jest wciąż niewykorzystany. Myślę, że udało nam się znaleźć równowagę by zaoferować naszym odbiorcom nieco przystępniejszą treść, nie tracąc przy tym wiarygodności. Komentarz walutowy opublikowany pod nazwiskiem żużlowca – choć momentami wywoływał uśmiech – to jednak zawierał konkretne, sprawdzone informacje – mówi Adam Trześniowski, kierownik marketingu w firmie Ekantor.pl.

 

sprawdz-kalkulator

 

Film jest kolejnym przedsięwzięciem Ekantor.pl i Falubazu Zielona Góra od czasu objęcia sponsoringiem tytularnym klubu. Kibice od tego momentu zaskakiwani są pomysłami promującymi tę współpracę. Wśród wcześniejszych akcji warto wymienić m.in. udekorowanie aut balonami na jednym z zielonogórskich osiedli, a także robiącą wrażenie iluminację wyświetlaną na budynku firmy w centrum miasta.

 

Data: 25.04.2017,  00:00